02/03/2010

David Bowie feat. Alexandre McQueen




Geçtiğimiz haftalarda intihar ederek moda camiasını şaşırtan Alexandre McQueen ve müziğin en bi dev (daha devini ben tanımıyorum. Hem müzik hem moda ikonu) ismi David Bowie’nin telefonda geçen bu görüşmesini yayınlayan Dazeddigital’dan aynen arakladım. Sizler için.
David Bowie: Gay misin ve uyuşturucu kullanıyor musun?
Alexandre Mc Queen: Evet, her ikisi de!
David Bowie: Peki en sevdiğin uyuşturucu hangisi?
Alexandre Mc Queen: Kod adı Charlie!
David Bowie: Senden bir keresinde bana bir ceket yapmanı istemiştim. Kesin rengini bile söylemiştim, ama sen bana duvar halısı kumaşından yapılma bi ceket gönderdin. (Bu arada güzel ceketti, kabul ediyorum) Kurumsal bir dünyayla nasıl başa çıkabiliyorsun?
Alexandre Mc Queen: Kurumsal bir dünyada yer alamam ki..
David Bowie: Givenchy’den teklif gelse bile mi?
Alexandre Mc Queen: Evet.
David Bowie: Modanın topluma işkence eden bir yol olduğunu düşündüğün oluyor mu?
Alexandre Mc Queen: Giysilere o kadar anlam yüklemiyorum… Demek istediğim, günün sonunda onlar sadece bir giysiden ibaret. Dünyanın hastalıklarını kıyafetlerle tedavi edemem mesela. Ben sadece, tasarladığım kıyafetleri giyen kişilerin kendilerine güvenmelerini sağlamak istiyorum. Şey… Ben çok kendime güvensiz biriyimdir de…
David Bowie: Hepimiz kendimize güvensiz değil miyiz? Araba tasarlayabilir miydin?
Alexandre Mc Queen: Tasarlayabilir miydim? Ben araba tasarlasam zarf gibi basık bişey olurdu.
David Bowie: Ev tasarlayabilir misin?
Alexandre Mc Queen: Evet, kolayca, çok kolayca…
David Bowie: Resim yapabiliyor musun ya da heykel?
Alexandre Mc Queen: Hayır ama heykel satın alırım. Yapamam, satın alırım.
David Bowie: Armani “Moda öldü” diyor…
Alexandre Mc Queen: O da öldü demektir! Şey, yani Tanrı demek istedim.
David Bowie: Şimdi Versace gibi konuştun işte!
Alexandre Mc Queen: O da ölüme yakın.
David Bowie: Kaç yaşında evden ayrıldın?
Alexandre Mc Queen: 19
David Bowie: Bu sana inanılmaz bir özgürlük hissi verdi mi? Yoksa kendini korumasız mı hissettin?
Alexandre Mc Queen: Kesinlikle korumasız hissettim. Çünkü ben hep annesinin üzerine titrediği evin en küçüğüydüm. Zaten bu yüzden sonradan ibne oldum.
David Bowie: Bu net bir seçim miydi?
Alexandre Mc Queen: Henüz üç yaşındayken erkeklerden hoşlanmaya başladım.
David Bowie: Peki sence en boktan modacı kim?
Alexandre Mc Queen: Aman tanrım…
David Bowie: En kötü modacı kim?
Alexandre Mc Queen: Benim gözümde mi?
David Bowie: Tabii ki senin gözünde…
Alexandre Mc Queen: David yapma, bu yayın yoluyla hakarete giriyor!
David Bowie: Sence bu en kötü modacılar birden fazla mı?
Alexandre Mc Queen: Bence bu soru yanlış. Sonuçta kötü giysiler bu modacıları kötü yapmaz.O kötü giysilere para verip, üzerine geçiren tüketicide kabahat. Ben mesela Rei Kawakubo dışında kimseden alışveriş yapmam. Dur bakiyim.. geçen yıl Comme des Garçons’dan bin poundluk alışveriş yapmıştım. (Bunu söylememeliydim.)
David Bowie: Ben hiçbir zaman kıyafete para ödemedim Alex! Taa ki ..
Alexandre Mc Queen: Benimle karşılaşana kadar!
David Bowie: Evet evet aynen. Ama paraya ihtiyacın olduğunu biliyordum!
Alexandre Mc Queen: Evet o zamanlar ihtiyacım vardı! Ama şunu söylememe izin ver, senden aldığım parayı aslında o ceketi yapanlara ödüyordum.
David Bowie: Prodigy mi Oasis mi?
Alexandre Mc Queen: Kesinlikle Prodigy. Şahaneler.
David Bowie: Hahaa o zaman bunu da yanıtla: Armani mi Versace mı?
Alexandre Mc Queen: Marks and Spencer. Üzgünüm, bunu yanıtlamam adil olmaz.
David Bowie: Ne yersin?
Alexandre Mc Queen: Ne yerim?
David Bowie: Evet.

……… uzar gider….. devamı dazeddigital.com’da.

No comments: