06/03/2010

Şeker gibi Oyeeyyy!


Ayçin’i Facebook’ta buldum. Kendi yaptığı deli işi ayakkabı tasarımlarını post ettiğinde gözlerimiz yuvalarından fırladı. Eminiz siz de çok seveceksiniz. Oyee DESIGN’ın hikayesi Ayçin’den…

OyeeDESIGN fikri ne zaman, kimlerle ortaya çıktı?
OyeeDESIGN proje olarak iki yıl önce başladı. Başlarken iki kişiydik sonra bir süre askıya aldık. Geçtiğimiz yıl Ocak ayında ben tekrar start verdim ama bu sefer yalnız başınayım!

Kısaca seni tanısak diyoruz.Ayçin kimdir peki

81 İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Turizm İşletmeciliği’nden mezun oldum. Okulla birlikte turizm alanında çalışmaya başladım. Sonradan turizmi bırakıp dövme çizimleri yapmaya başladım. Bu çizimleri yaparken çok farklı alanlarda çalışan kişilerle tanışma fırsatım oldu ve moda tasarımcılığı tecrübemi de bu sayede kazandım. Sonrasında da ayakkabılar çıktı ortaya…

Ayakkabı tasarlama fikri nereden çıktı?
Yurt dışında ayakkabı üzerine desen çizen çok yetenekli ve başarılı tasarımcılar var. 'Internet' sayesinde bu tasarımcıların varlığından haberdar olduk. Çok beğendik, biz de yapmak istedik ve kendi projemizi oluşturmaya başladık.

Ürünlerinde hangi malzemeleri kullanıyorsun?
Ayakkabı ve çantalar gerçek deriden elde üretiliyor.

Elle mi çiziyorsun? Nasıl bir teknik uyguluyorsun?
Desenleri ürün üzerine farklı bazlarda boyalar kullanarak elimle çiziyorum. Çok zor, dikkat ve sabır isteyen yorucu bir çalışma. Elim kalem kağıt tuttuğundan beri çizim yapıyorum ancak ayakkabıya, özellikle de deriye çalışmak gerçekten zor.

Senin sevmediğin ama müşterinin sevdiği bir tasarımı da yapar mısın?
Şimdiye kadar böyle bir durumla karşılaşmadım ancak karşılaşırsam yapmayacağımdan eminim. Yaptığım çizim, ortaya çıkardığım ürün, aynı zamanda benim aynam.


Oyee Design ürünlerini nereden satın alabiliriz?
Şu anda oyeedesign.com üzerinden sipariş alıyorum.

Internet dışında başka butiklerde bulmamız yakın gelecekte mümkün olacak mı?
Çok yakın bir zamanda yeni koleksiyon ürünleriyle birlikte çok keyifli bir butikte bulabileceksiniz!

Koleksiyonundaki isimler çok eğlenceli. Bu isimleri neye göre koydun?
İsimlerin hepsi ürünün kısacık bir hikayesi. Örneğin LouEgo yazı olarak ne yazacağıma karar vermekte çok zorlanıyordum, arkadaşım “dur sana Nietzsche'in bir sözünü göndereceğim” dedi. Arkadaşımın nick'i Lou, Nietzsche'in bahsini ettiği soylu ruhun özü ego. Ice'ı yaparken bulunduğum yer biraz soğuktu ama inat ettim bitiricem diye :) Böyle şeyler…

Bu ayakkabıları sen en çok hangi kıyafetinle kullanıyorsun?
Dar ve yırtık kot pantolonlarımla!

Oyeedesign.com

**Bu röportajım, 2 Mart Salı günü Hürriyet Gazetesi Kampüs ekinde yayınlanmıştır.

3 comments:

Nur Karaata said...

süperrrrrrr

pipi disko said...

oyee design aldı başını gitti, nerdeyse bütün gazete eklerinde röportajı yayınlandı. trendsetter'da da gördüm. nereye gelmeye çalışıyorum? oyee ilk röportajını bana verdi, o da bu hihihii

Anonymous said...

ben de şurda okudum dün: http://www.madambrownie.com/ana/index.php/moda-tasarim/nsanlar-ahane-eyler-yapyorlar/oyeedesign.html

güzel röp olmuş, ayakkabılara diycek laf yok zaten :)